top of page
Proč nekupovat investiční nemovitost ve 20 letech?

Proč nekupovat investiční nemovitost ve 20 letech?

26. 7. 2025

Proč nekupovat investiční nemovitost ve 20 letech?


Na můj výrok, že je tak trochu nešťastné kupovat investiční nemovitosti v nízkém věku, mi přišlo pár reakcí ve stylu „Já to udělal a kde teď jsem!!!“. Bezesporu přátelé. Kdybych v roce 2000 netahal jak trdlo kačera po dvoře a raději nakupoval garsonky, kde já bych byl! 😁


Vtip je v tom, že AKTUÁLNÍ tržní podmínky jsou ŘÁDOVĚ jinde než před 5, 10 a 15 lety. Některé rady mladým jsou tak aktuálně platné, jako servis mrazáků na severním pólu a je potřeba je vnímat v kontextu 🤷



Rady, které zestárly


Protože pokud je vám 20 a vezmete radu „kup investiční byt co nejdřív“ opravdu vážně, čeká vás teď při akvizici nejmenšího 1kk v civilizované lokalitě tohle:


  • Vytáhnete z kapsy akontaci ve výši 450 - 650 tis. Kč

  • RPSN na hypo na úrovni 4,2 - 4,5% p.a.

  • Tz. doplatek rozdílu mezi nájmem a hypo ve výši 9 - 13 tis. Kč

  • Pokud půjdete cestou 100% LTV, bude záporné cashflow až 20 tis. / měs

  • V cashflow se na nulu dostanete po cca 7 letech


Což není žádná hitparáda a proto vás možná napadne jít do méně civilizovaných lokalit. Kde ovšem rychle zjistíte, že slibované výnosy často existují jen na papíře a jak zábavný může být život s fixními závazky a variabilními příjmy 🏌️‍♂️


Smysl to občas dává


Vše výše zmíněné za určitých okolností může s dobrou strategií dávat smysl. Ale je to čistá sázka na další růst trhu s finanční pákou v zádech. To je prosím za aktuálních tržních podmínek hra pro starší holky a kluky, co mají adekvátní kapitálovou přiměřenost 🙏


A i s těmito klienty na úvodní schůzce jako první řeším, jestli opravdu vyčerpali růstový potenciál v osobní či firemní rovině a nastal čas diversifikovat do cihel.


U mladších ročníků pak tuhle debatu až na oprávněné výjimky moc nepřipouštím.


Protože ve 20 máte sakra investovat do sebe, vzdělávání, podnikání, cestování a milionu jiných věcí, které vám doručí ŘÁDOVĚ vyšší výnos a UŽITEK, než DNEŠNÍ cihla se záporným cashflow.


Přesto nám tady pobíhají jedinci, kteří do mlaďochů hustí koniny.


Shodou okolností jde často o realitní a hypoteční makléře, nebo rádoby mentory, co nakupovali cihly za hrst borůvek se 100% LTV, RPSN pod 2,5% p.a. s pozitivním cashflow od prvního dne. A teď se tváří, že mají nějaké zázračné know how.


Když k tomu připočtete propad reálné kupní síly v posledních 5 letech a klesající yield u nemovitostí, tak radu „kup investiční cihlu co nejdřív mladej“ může v roce 2025 dávat leda jedinec, který v Darwinově teorii patří k druhům zralým na výmaz z encyklopedie.


Nebo vychcánek, co má potřebu rýžovat na naivitě a greedu méně zkušených.


A jen pro kontext.


Tohle píšu jako Nákupčí nemovitostí, který se živí tím, že s klienty kupuje nemovitosti. 


Rukama mi prošlo přes 170 klientů a cihly za necelé 2 mld. Z toho téměř 500 mil. v předchozím pololetí.


Na trhu jsme tak stále aktivní a z aktuální situace umíme  benefitovat. Nicméně nejspíš mám něco, čemu se říká páteř. A na chodbě velké zrcadlo, kolem kterého každý den chodím.


Nemám tak nejmenší potřebu bullshitovat a oblbovat lidi okolo, abych si vydělal pár směšných korunek. 


Proto všechny opravdu prosím, než koupíte investiční cihlu, opravdu nad tím přemýšlejte. Zejména v nižším věku.


Už nějakou dobu totiž letíme v čistě spekulativním pásmu a až se bude dělat účet, nechcete být na špatné straně stolu.


Na začátku vaší pracovní / investiční cesty obzvlášť.


PS.: Nic z výše zmíněného se netýká vlastního bydlení. Bavíme se striktně v investiční rovině.

další články

Co ještě stojí za přečtení

Jak vybrat stavební pozemek: Na co si dát pozor před koupí

26. 7. 2025

Jak vybrat stavební pozemek: Na co si dát pozor před koupí

Chystáte se koupit stavební pozemek? Dejte si pozor na sítě, regulativy i územní plán. Praktický průvodce pro každého budoucího stavebníka.

Nedostupnost bydlení a postoj mladých

26. 7. 2025

Nedostupnost bydlení a postoj mladých

Learn online strategies to scale your business, optimize potential, and enhance customer reach.

bottom of page